tAkutNya tERJanGkit!!

Dari gmbr ja, mesti tau pa yg aku mksudkan kann...
Hmm..
Baru2 nie my niece terkena virus nie, mmg menakutkan aku..
Psl aku xpernah pun dpt virus nie dr kecik..
Dlm rumah, aku sorang ja blum terkena.. Huhu
Skrg nie mo msk smggu sdh my niece terkena virus nie..
Skrg nie, habis aku kena buli oleh my niece..
Mr. Hubby: Nia, uyung (kejar) la auntie...
Pa lg, my niece pun kejar la auntienya..
Smua ketawakn aku, psl tkut sgt kena jangkitan virus yg dasyat gila.. Wah!! Dasyat kaaa...
Oh, arap2 aku xla terjangkit..
Bahaya owh, bagi aku la..
Yg kena sdh, mmg lega sdh.. Psl kena tue time kecik2..
Klo bsr mcm ni, mcm mn la tue ah..
GGGrrrrrrrrrrr!!!
Byk jg petua klo kena chickenpox nie.. Biar aku share pa yg aku tau k..
  • org ckp, mandikan dgn daun peria supaya keluar smua chicken pox tue..
  • x pun, tido atas daun pisang.. jadi xrasa miang..
  • ataupun minum air kelapa.. Mesti yg muda tau..
  • ada org ckp, mandi dgn daun semambu pun bleh keluarkn smua chicken pox..

Tue ja la yg aku dpt share, mn tau ada org tau lg petuanya.. Bleh2 la share2 ya.. Kena siap sedia jg nie klo terjangkit.. :D

See u da next n3.. Daaaaaa!!

0 comments:

Post a Comment